Are banking shocks contagious? Evidence from the eurozone M Dungey, TJ Flavin, D Lagoa-Varela Journal of Banking & Finance 112, 105386, 2020 | 37 | 2020 |
Recent changes in the role of Spanish lecturers in economics and business: An empirical analysis based on their own perspectives D Lagoa-Varela, B Alvarez-García, L Boedo Vilabella Studies in Higher Education 43 (8), 1321-1333, 2018 | 10 | 2018 |
Extreme movements of the main stocks traded in the Eurozone: An analysis by sectors in the 2000's decade EM Iglesias, MD Lagoa Varela Applied financial economics 22 (24), 2085-2100, 2012 | 9 | 2012 |
On the stability of stock-bond comovements across market conditions in the Eurozone periphery TJ Flavin, D Lagoa-Varela Global Finance Journal 49, 100491, 2021 | 8 | 2021 |
Financial Contagion and Shock Transmission During the Global Financial Crisis: A Review of the Literature TJ Flavin, D Lagoa-Varela Emerging Tools and Strategies for Financial Management, 173-197, 2020 | 2 | 2020 |
Do long-term bonds hedge equity risk? Evidence from Spain TJ Flavin, D Lagoa-Varela | 1 | 2016 |
Ten years of dividend yields in Europe: 2000–2009 T Corzo Santamaría, D Lagoa-Varela, I Portillo García Journal of Asset Management 15, 83-91, 2014 | 1 | 2014 |
A new theoretical analysis of the debt financing decision: European evidence from industry data BÁ García, LB Vilabella, D Varela-Lagoa Atlantic Review of Economics 2, 2012 | 1 | 2012 |
Anti-money laundering main techniques and tools: a review of the literature J Castelao-López, D Lagoa-Varela, T Corzo Santamaría | | 2024 |
CreaMoS (create-modify-share): crear, modificar y compartir contenidos digitales para la enseñanza universitaria B Álvarez García, C Anido, J Enríquez-Díaz, D Lagoa-Varela, ... Universidade da Coruña, 2024 | | 2024 |
El nuevo perfil del alumnado universitario: un análisis de sus competencias desde el punto de vista del profesorado D Lagoa-Varela, BÁ García Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023, 526-529, 2023 | | 2023 |
El aprendizaje basado en problemas: una experiencia con estudiantes del Máster en Banca y Finanzas BÁ García, D Lagoa-Varela Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023, 261-263, 2023 | | 2023 |
Metodologías docentes basadas en un aprendizaje reflexivo en las materias de Economía Financiera D Lagoa-Varela Contextos universitarios tranformadores: boas prácticas no marco dos GID …, 2020 | | 2020 |
Nuevas tendencias en la enseñanza de materias en el ámbito empresarial L Boedo, D Lagoa-Varela Evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: XVI …, 2019 | | 2019 |
Reflexiones acerca del planteamiento de las materias de Economía Financiera en las titulaciones del ámbito económico-empresarial L Boedo, D Lagoa-Varela Investigación y práctica en la educación superior, 535-540, 2018 | | 2018 |
Do long-term bonds hedge equity risk? Evidence from Spain. Working Paper N275-16 T Flavin, D Lagoa-Varela Economics, Finance and Accounting Department, Maynooth University, 2016 | | 2016 |
Are Banking Shocks Contagious? Evidence from the Eurozone T Flavin, D Lagoa-Varela | | 2016 |
El profesor universitario ante el Espacio Europeo de Educación Superior BÁ García, L Boedo, D Lagoa-Varela Panorama actual en la docencia universitaria, 249-253, 2014 | | 2014 |
La metodología didáctica universitaria en dos especialidades: Económicas y Ciencias de la Educación D Lagoa-Varela, LZ Méndez Investigaciones en el contexto universitario actual, 251-255, 2014 | | 2014 |
10 años de rentabilidad por dividendos en Europa : 2000-2009 MTC Santamaría, D lagoa-Varela Funds people : revista para los profesionales de los fondos, 72-74, 2014 | | 2014 |